Jak skutecznie radzić sobie ze stresem?

Jak mówią badania statystyczne blisko 80% osób w naszym kraju..

widoki

Jak skutecznie radzić sobie ze stresem?

Jak mówią badania statystyczne blisko 80% osób w naszym kraju odczuwa stres. Ponad połowa z nich nie wie jak sobie z nim radzić. Większość osób z braku czasu, a często chęci, co jest naturalnym objawem rozwoju stresowego mogącego doprowadzić nawet do depresji rezygnuje z walki o lepsze samopoczucie. Skutki mogą być tragiczne nie tylko dla tej osoby, ale także dla osób z najbliższego otoczenia. W jaki sposób skutecznie walczyć ze stresem? Odpowiedź w dzisiejszym artykule.

Słowem wstępu

Stres to rodzaj wewnętrznego – narastającego niepokoju wobec skomplikowanej sytuacji, która pojawia się w naszym życiu. Najczęściej objawia się on pod postacią lęku co utrudnią naszą codzienną egzystencję. Stres może przyczynić się nawet do dyskryminacji naszej osoby ze środowiska społecznego, co oczywiście ma dalsze – poważne konsekwencje. Oficjalna definicja stresu zaczerpnięta ze słownika medycznego brzmi w sposób następujący :

„Stres to rodzaj stanu wywołanego przez czynniki zewnętrze oraz wewnętrzne – tzw. stresory, które zakłócają czynności jednostki nawet jej zagrażając…”

Produkty na stres warte sprawdzenia:

https://www.allecco.pl/1047,dagomed-sonna-stres-150-ml.html
https://www.allecco.pl/29528,neomag-stres-50-tabl.html
https://www.allecco.pl/43655,lawenda-i-rozeniec-30-kapsulek-na-stres.html

Zdefiniowanie oraz rodzaje stresu

Aby walczyć ze stresem przede wszystkim należy umieć go odróżnić. Podział stresu jest umowny i dotyczy przede wszystkim aspektów psychologicznych. W ten sposób rozróżniamy stres codzienny oraz stres występujący w określonych sytuacjach w sposób nieregularny. Czym różnią się owe warianty? Przede wszystkim stres codzienny jest rodzajem stresu cyklicznego, a jego niebezpieczeństwo polega na tym, że w pewnym momencie przyzwyczajamy się do niego. W ciekawy sposób problem ten przedstawia psycholog Ryszard Wrzesiński :

„W stresie codziennym odczuwając lęk zaczynamy wmawiać sobie, iż jest to naturalna reakcja naszego organizmu. W tym momencie zmianie ulega nasze nastawienie, ponieważ zaczynamy proces przyzwyczajania się do stresu – innymi słowy jego hodowania w sobie. I ten uśpiony stres w nas powodując coraz to nowe lęki wyniszcza nas od środka, a my myślimy, że jest wszystko w porządku. Kluczowym aspektem jest tu zmiana nastawienia. Powinniśmy zdefiniować problem, nazwać go, a następnie zmienić tok myślenia, aby stres przestał nas wyniszczać. To jedyny sposób…”

Teoria medyczna Hansa Salyego

Ciekawa jest również opinia naukowa Hansa Salyego, który uważany jest za twórcę teorii dotyczącej stresu. Uważa on, iż stres jest stanem wywołanym przez tzw. bodziec szkodliwy, a w konsekwencji jego działania następuje mechanizm obronny ludzkiego organizmu. Jeśli chodzi o perspektywę naukową stan ten określa się mianem hemostazy, czyli zaburzenia wywołanego czynnikami psychologicznymi i fizycznymi. Jeśli nie zmienimy swego nastawienia stres może doprowadzić do depresji, a w dalszych konsekwencjach do psychozy, która bywa leczona psychiatrycznie. Chorobie tej towarzyszą halucynacje oraz utraty kontroli, co może doprowadzić do zagrożenia życia własnego oraz innych osób.


Related articles